Nieuw(s)

Ik volgde het nieuws een week lang, las
De krant en zocht naar patronen
Kogelgaten in het behang
Verlammende koorts
Ik niet degene die
Hoorbaar loopt te ijlen

Rechts links rechts
Links rechts links
Het marcheren van soldaten
Op naar het front, al die tijd verlaten
Net te laat de strijdlust laten ontwaken
Man en kinderen achterlatend

Ineens zie ik het
Een wolf op de muur
Gevangen in grote witte stippen
In gedachten trek ik een rode lijn
De punten verbinden in de juiste volgorde

Protesteren, marcheren, nieuwe inzichten
Tegen onrust, tegen onwaarheid
Tegen de onredelijkheid, de selectieve waarneming
Het zwarte gat dat blind toekijkt
Terwijl alle normaliteit bezweikt
Verdoofd in de snelkookpan

Links en rechts gescheiden
Wederzijds ongeloof

Die nacht droom ik
Dat de wolf loskomt uit
De muur van mijn kamer
Door het raam naar buiten springt
Een sprintje trekt en op de brug
Blijft zitten huilen naar de maan

  • A.A.
    August Poetry 2017 

Plaats een reactie