Zij was alles

Zij was alles voor de rest van mijn leven,
Ik had al lang mijn hart gegeven aan
De vrouw die alles voor mij was.

Ik leefde goed en tevreden en iets moet
Mij hebben bezeten toen ik vertelde
Dat dit alles voor mij was.

Ik sprak nooit over de liefde behalve
Ik hou van jou en wist niet dat ik zo zou
Vallen voor een ander en dat ik toen pas wist wat hartstocht was.

Ik hou van haar het meest,
nog altijd, omdat zij mij niet vreest,
Mij zelfs nu nog ziet zoals ik ben.
Ondanks de grootste leugen in mijn leven
Mij altijd de wereld zal geven,
Hou ik van haar het meest.

Ik hou van haar het meest
Nog altijd,
Ookal ben ik haar
Voor altijd kwijt.

– A.A.
August Poetry 2015

2 gedachtes over “Zij was alles

  1. Dodelijke stilte

    “ik heb je lief”, het brandde op de gesloten lippen
    als vuur in een jonge vulkaan
    dat doofde na de laatste traan
    in een zee van verdriet liep een hart op de klippen

    Alleen wie men ooit heeft afgewezen
    kan de diepte van de pijn
    die er altijd zal zijn
    in jouw prachtige en mijn lijnen lezen

    Lenjef

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie